Translate

Friday 8 July 2011

dusty memories

Scumpa mea,

Iti scriu din patria mama a mancarii bune cu gustul careia am inceput iarasi sa ma obisnuiesc de cand m-am intors in tara.Da, iubita mea, iti scriu de la o masuta din lemn de cires, umbrita de panza alba cu reclame de "bun gust" , langa o biserica catolica care mi-a revelat ideea de pluriperspectivism mai degraba decat pe cea de divinitate,de pe terasa "improvitaza" direct pe stradutele pavate cu piatra cubica ale Piatei Mici din Sibiu.Improvizez si eu niste dubii si-ti spun ca dupa atatia ani tot Unionul dintre toate locurile din lumea asta unde mi-a fost dat sa imbuc cate ceva are mancare mai buna chiar decat la mama acasa.
Ti-as fi scris pe fuga sau deloc daca nu era locul asta sa-mi aminteasca de vremuri stravechi...patronul, un tip cat se poate de anteprenor si in aceeasi masura de consecvent -pana si gustul frappe-ului astuia e acelasi-, a venit cu o idee tare faina : ii lasa pe doritori sa scrie pe hartie veche si arsa la lumanare cele mai dragi "Amintiri din copilarie".Stii ca nu pot sa rezist unei astfel de provocari asa ca am profitat de activarea memoriei involuntare si am scris Unionului despre "o Timisoara aproape uitata a unor veri de aur, cerand iertare de la un Sibiu al unor toamne de plumb".Vazand cat poetism clasicist imi activeaza toata atmosfera asta, am hotarat sa semnez anonim, nu inainte sa las amintire oricui va fi vrednic sa citeasca citatul celebru al Virginiei Woolf.
Si daca am reusit sa te bag intr-o stare de nostalgie sunt absolut sigura ca e placuta si mai ales bine-venita. Si profitand de scrisoarea asta tin sa te anunt ca acum 3 zile mi-a venit ideea unui mic turneu-si asta elucideaza misterul pozitiei mele geografice- pe care l-am pus la punct din biroul parasit directorului in "dulcele stil clasic": am pus mana pe telefon si am sunat prieteni vechi si mai ales dornici oricand de o revedere spontana.Ca atare, in seara asta,spectacol la Gong.Spre marea mea surpindere, s-au vandut biletele , desi toata treaba n-a avut parte nici de un minim decent de mediatizare-bineinteles, asta a fost un prilej pe care stii ca nu-l puteam rata, de a primi multe , multe, laude si multi , multi lauri de glorie-.Stii tu, chestii de-astea care tie nu-ti mai fac de mult nicio placere.Ce-i drept e un spectacol penibil de degradare umana asa ca te pot intelege pana in punctul in care trebuie sa-mi amintesc ca tocmai savurand astfel de spectacole gratuite poti sa te perfectionezi in meseria asta.
Dar sa lasam lucrurile astea marunte.Te rog sa o anunti si pe scumpa mea fiica de plecarea mea si promit ca am sa-mi fac timp sa-i scriu macar o vedere, daca nu o scrisoare din Targu Mures.
Si cum tot am intrat in acest subiect...o iubesc pe Veronica, si oricat de denaturata mi s-ar putea reprosa ca sunt, sunt totusi mama si doar o alta mama ar putea intelege ce inseamna asta.Stiu ca suna a cel mai teatral cliseu, dar unele adevaruri exact asa se spun.Asa ca din moment ce copilul meu a avut toata increderea-si pe buna dreptate- sa-ti incredinteze tie o parte din framantarile ei, am sa te rog cum am mai facut-o de atatea ori si cum stiu sigur ca am s-o mai fac si de azi ianinte sa ai grija de ea cu aceeasi severitate , tact si intelepciune cu care ai avut grija si de mama ei candva.
Pentru inceput as putea sa-ti recomand o cura de muzica clasica-macar de capitolul cultura generala, ma pot oricand lauda cu mandria-mi caracteristica ca m-am ocupat in cresterea copilului meu.La fel ca si mine prefera corzile clapelor si pe Vivaldi lui Chopin la orice ora din zi si din noapte.Stiu ca asta iti e suficient cat sa-ti faci o idee despre cum ai sa incepi sa o "dresezi" in vizita pe care nu trebuie sa-mi spui ca sa stiu ca o pregatesti in sensul asta.
Poate nu am fost eu o mama exceptionala, dar imi pot da seama cand copilul meu are probleme-oricat de inventate sau oricat de exagerate.Iti urez spor la munca cu mica mofturoasa, desi sunt de pe acum sigura ca amintirile si nostalgia iti vor face probleme mai mari decat lipsa nativa de obedienta a Veronicai.

Reverente,
Actrita.

PS: Sa nu aiba nimeni impresia ca ma prosteste: Maetre a disparut!De ce?

No comments: