Translate

Thursday 3 November 2011

the day the music died

Am zis de atat de multe ori ca n-o sa fac asta incat era cazul sa primesc lectia lui niciodata.Nu stiu daca ai anticipat ca asta va urma si ai plecat ca sa nu-ti mai pierzi timpul sau ma invidiezi atat de mult pentru faptul ca am facut asta incat n-ai mai putut sa ma privesti in ochi...asa ai facut si cu mama...nu m-ar surprinde.
Ti-a fost odata frica sa nu mori singur!Si n-ai cum sa ma minti, sa ma scuipi in fata poate, sa ma tratezi cu ignoranta poate, sa -ti intorci curul poate ( am uitat!ai facut asta deja!) dar n-ai cum sa ma minti!
Am facut totusi si ceva bine: am invatat sa nu o mai condamn pe mama pentru viata pe care a ales sa o traiasca.Nu am cuvinte sa descriu de ce viata pe care a ales-o ea e minunata: poate pentru libertate, poate pentru iluzia puterii, poate pentru placerea de a nu avea nimic si de a risca totul...Nu pot explica!E ultima data cand vorbesc despre asta asa ca vrei sau nu am sa vorbesc pentru ultima data despre viata controversata a actritei Anne Marrie Boudelois.Fuge de acasa la 18 ani-cat curaj ar spune unii si cata prosite ar spune altii.Eram printre ultimii, dar azi am inteles ca nu a fost vorba nici de curaj nici de prostie, era singura ei optiune, desi nu parea a fost singura ei posibilitate.Unii inca mai cred ca a fugit din iubire, sau a fugit de parinti.Nu a fugit din nimic si de nimeni.Si-a gasit libertatea pentru ca asta era drumul pe care trebuia sa-l urmeze , nu solutia.
E greu sa fii romanca oriunde, dar pentru vremea aceea nu era atat de greu sa fii romanca in Berlin, nu si daca puteai sa-ti vinzi marfa.N-o condamn!Gresit!N-o mai condamn!Nu mi s-a confirmat niciodata ca asta a facut , dar nu a dat peste neamtul calare intr-un Bmw negru imediat ce s-a dat jos din tren.Iubeste trenul si stiu ca n-ar fi conceput sa plece altfel.Au fost cele mai grele ore din viata ei!Stiu asta pentru ca sunt fiica ei!Stiu asta pentru ca au fost cele mai grele din viata mea! Da! Din toata viata mea.Atunci s-a gandit mult la sinucidere si atunci a acceptat-o.Atunci a incetat sa-i fie cu adevarat frica de moarte , si mai ales atunci a inteles ceea ce un om mort de mult incerca sa-i predice despre adevar si despre viata.Dar ce a ales sa faca?Si asta a fost singura ei alegere, singura pe care a fost nevoie s-o faca.Pentru multi a insemnat renegarea adevarului, pentru multi a insemnat un trai in minciuna si intuneric, dar nu!Nu asta e.E decizia de a citi o carte fara sa spui nimanui despre asta.Mama a citit biblia celor ca ea , a luat toate secretele ei , dar a ales sa nu spuna nimanui niciodata.S-a inchinat in fata propriului ei zeu jurand credinta acestui adevar pe care l-a transformat in singurul secret pe care l-a putut vreodata tine.
Pentru nimeni in afara de noi doi, asta nu va avea niciun sens.Dar stii deja de mult cine e de fapt Anne Marrie Boudelois.
Teatrul a fost singurul mod in care a putut pastra in ea adevraul fara ca el sa se piarda si fara ca el s-o distruga.N-a fost binecuvantata! S-a intamplat ce trebuia sa se intampla. Ea nu a mai ales de atunci niciodata, doar a urmat calea.

Am inteles ce-mi spuneai , Maetre!Ti-ai facut treaba.

Veronica.

No comments: