Translate

Tuesday 31 March 2009

XIII

sorbeam din cafeaua care mi se parea prea amara gandindu-ma la hitler, la faptul ca nu a fost un geniu militar atat cat a fost poate cel mai bun orator din istoria omenirii. ma gandeam la salile care se ridicau in picioare si-l aplaudau strigand din toti plamanii ca-si dau viata pentru germania , in timp ce itallienii lui mussellini se ridicau in picioare pisandu-se de la inaltime pe italia si pe tot ce insemna razboi. ma gandeam la cavalerii templieri , la cruciade la richard inima de leu si la banii care au dat nastere azi la cea mai puternica organizatie din lume. omu' traieste din bani , iar banii nu-i obtii luptand , banii ii obtii furand. degeaba se chinuie chirila cu speranta generatiei noastre si cu puterea educatiei si a intelepciunii. prea putini dau mai mult de doi bani pe carti si mult prea putini o vor face in continuare . degeaba! speranta generatiei asteia e stinsa de pe acum ...
-vezi ca arzi musamaua! uiasem ca ma gandeam la toate tampeniile astea ca sa uit ca asteptam ca el sa rupa tacerea. ma izolasem in gandurile mele atata de mutl ca uitasem sa fumez si acum scrumu ' cadea arzand musamaua de pe masa din bucatarie.
-mai da-mi putin zahar.
-stii unde e!
-mary!
-lasa-ma! te rog io bea cafeaua asta si termina! du-te acasa si culca-te si du-te la scoala.
n-am putut sa-i raspund. ma uitam fix la el , el tinea capu' plecat ca sa-mi evite privirea. am stat asa vreo 5 minute fara sa zicem nici unu' nimic pana cand am decis ca nu am ce altceva sa fac .m-am ridicat , am iesit pe hol , mi-am luat haina pe mine in timp ce el a venit sa ma conduca pana la usa.
-imi pare rau ca am venit!
-hai du-te si dormi.
-mary....vreau sa-ti spun ceva ...
nu am apucat sa termin pentru ca in momentu' ala o alta mana din afara apasa nervos pe clanta strigand neclar si lipsit de sobrietate" deschide!..cristiane deschide ca te omor! cu mana mea te omor ! deschide usa!"
i-am aruncat o privire nu speriata , disperata care intreba cu aceiasi disperare " ce fac acu'?!", dar el nu se uita la mine; fixase clanta cu atata ura incat am stiut sigur ca si o farama din ura aia necontrolata ar fi fost in stare sa-l faca sa darame cumva toata usa.l-am asteptat sa ia o decizie , dar el nu se misca . incordase pumnii si-i stransese puternic fixand clanta in timp ce de afara se auzea tot mai tare" deschide-n pula mea usa!" . in momentul ala am stiut ca trebuie sa-mi asum riscul de a-mi lua un pumn in bot asa ca l-am apucat de mana si i-am zis " ascunde-ma undeva si deschide-i odata!" . ma privea furios incercand sa-si stapaneasca pumnul si mai ales lacrimile care-i napadeau ochii. fara sa scoata o vorba m-a dus in camera lui , mi-a facut semn sa ma ascund pe undeva si a incuiat usa. in lipsa inspiratiei de moment , m-am ascuns sup patura , dar in momentul in care m-am gandit mai departe la situatie era deja prea tarziu sa actionez . se auzeau pasi pe hol , iar vocea mamei lui mary plangea un dureros" deschide-i ca trezeste vecinii"

No comments: