Translate

Saturday 7 March 2009

tot continuare

a doua zi de dimineata nu-mi mai aminteam decat ceea ce visasem , ceea ce era defapt singuru' lucru pe care il visam de saptamani bune. o incapere cu tapet rosu si lumina obscura , canapele din piele maro arsa de scrum de tigara si ferestre mari din sticla albastra sau verde prin care nu se putea vedea. stateam singura si dezorinentata in mijlocul camerei cautandu-mi agitata locul si incercand cu disperare sa fiu atenta la tot ceea ce se intampla in jurul meu ca si cum as fi fost pe deplin constienta de faptu' ca se va intampla ceva rau ,si pe jumatata constienta ca e un vis , insa nu vroiam sa ma trezesc din curiozitate. fete cunoscute , toate grabite si foarte ocupate imi aruncau fraze aiurea pe care nu reuseam sa le retin , probabil pentru ca nu erau niciodata aceleasi, si ieseau la fel cum intrau traversand camera fara usi de la un capat la altul. vedeam pilule aruncate pe canapea , seringi pline cu lichid rosiatic sau transparent si camera incepea sa se invarta din ce in ce mai repede. ma ridicam de unde stateam , in mijlocu' camerei, si ieseam ametita pe o usa care mai devreme nu fusese acolo. intram intr-o alta camera , prea intunecata ca sa disting ceva si voci prin intuneric ma puneau sa deschid o noua usa din fata mea. cu cat ma apropiam de usa cu atat se auzeau batai mai puternice si bubuituri din ce in ce mai nervoase din exterior. vocile ma provocau sa deschid usa si desi mi-era frica o faceam,mana ( cat se poate de umana) a celui de afara aparea dintr-o data prin crapatura gesticuland sclerotic si incercand cu disperare sa ma apuce si sa intre cu totul. atunci incepeam sa imping tare in usa si reuseam cu greu sa o inchid. ma intorceam atunci su spatele la usa privind inapoi prin camera,unde toate fetele cunoscute de mai devreme radeau cu gura desfigurata de ceva diabolic ce trada o placere fantastica in a-mi provoca rau , ca si cum se hraneau ( mai degraba se drogau) cu frica mea. in acel moment eram prea speriata ( in viata reala) ca sa mai continui asa ca intervenea subconstientul care-mi spunea :gata pana aici! de ocbiceai reuseam sa ma scol cu 5 sau 10 minute inainte sa-mi sune alarma ....de data asta mai aveam 4 ore.
nu puteam sa dorm si frica mi se diminuase de la obisnuinta colocviala pe care o capatase visu asta asa ca m-am hotarat sa cobor si sa beau o cafea.
cutiile de carton cu resturi de mancare comandata uitate pe masa m-au facut sa-mi amintesc de biletel, de tigarea de pe deal, de ora de mate, de bmw, de betie, de mahmureala, de " cina in familie",de EL, de bogdan, de bo$$u,de mama si mai ales de palma.
in timp ce puneam apa in ibric si aprindeam aragazu' injurand ca ramasesem fara lavazza si ca trebuia sa ma multumesc cu un kkt de cafea pe care n-o suportam ( defapt, in materie de cofeina, nu prea suportam decat lavazza-fente , fitze si basini-) ma gandeam ce facuse frati-miu, daca plecase inapoi sau plecase doar de acasa. ma gandeam el unde era acum , elidand posibilitatea vechii lui camere.
realizasem ca am exagerat,ca atata timp cat el nu vroia sa stiu nimic despre viata lui si se izolase de mine si de mama atatia ani , nu eram obligata sa-l sfatuiesc cu absolut nimic, nu eram nici macar datoare sa-mi pese si nu aveam practic niciun drept sa ma implic. cu toate astea era fratele meu si in eventualitatea in care il speriasem sau cel putin il socasem (nu neaparat prin faptu' ca stiam -teoretic doar banuiam- de kktu'' asta cat pentru faptu' ca eu stiam ceva despre viata lui) stiam ca am macar o mica sansa sa-mi urmeze sfatu' si spre binele lui sa plece.
in timp ce fierbea apa mi-am adus brusc aminte ca-mi lasasem lanticu' cu fluturas la mary. " da bai!mary!". nu stiam cat de mult de departasera sau cat de suparat era mary pe el dar un lucru era sigur daca frati-miu nu plecase de tot era acasa la mary. am fugit pana sus sa-mi iau telefonu'.uitandu-ma la ceas am realizat ca ora 3 imi dadea 3 varinte : ori imi raspundea incepand sa ma injure de toti mortii ( ceea ce insemna ca frati-miu plecase si nu mai era nevoie decat sa inchid si sa astept sa plec la scul) , ori avea telefonu' inchis ( ceea ce insemna clar ca erau impreuna - era vineri , ora 3 dimineata si mary! de futut nici nu se pune problema!-), ori nu-mi raspundea ceea ce insemna ca orice e posibil si ca trebuia sa merg sa-l trezesc (insperanta ca era acasa)si sa aflu dracu' macar ce stia el din poveste.
cum norocu' nu prea fusese de partea mea in ultimele 2 zile bineinteles ca am sunat pana cand mi-am bagat pula in abonatu' pizdii.
m-am asezat pe pat si m-am gandit bine la ceea ce aveam sa fac : " sa plec de acasa la 3 dimineata, sa incerc s-o scol pe marioara, s-o conving sa-mi spuna ce dracu' se intampla , ma rog atat cat stia si ea , sa alcatuiesc un plan de salvare care sa-l scape pe frati-miu si sa ma intorc acasa la timp pentru scoala ca sa nu intarzii si sa rezolv si problemele cu directoru' ". nu suna prea promitator , asa ca m-am gandit si la a doua varinta " ma culc la loc, ma scol la 7 , ma pregatesc de scoala, ma cert cu directoru' si in final ajunge si mama la scoala si ce va fi va fi!". nu era prea greu sa-ti dai seama pentru ce plan as fi optat , daca nu mi-ar fi trecut imediat prin minte motivele pentru care aveam sa fac ceea ce aveam sa fac " e frate-tu si de bine de rau a avut grija de tine si te-a iubit! gandeste-te la mama, saraca, care se chinuie sa tina familia unita , prea trista , prea obosita!". am tras aer in piept si l-am dat afara greu, ca pe fumu' de tigara prea incecacios.

No comments: