Translate

Tuesday 15 March 2011

"pustnicul nu-si ia raspunderi decat fata de sine sau fata de lumea intreaga , in niciun caz fata de cineva. te retragi in singuratate ca sa n-ai pe nimeni in spianre : tu insuti si unversul sunt de-ajuns."

-de-asta iti spun ca-i admiri pe gandhi sau pe dalai lama pentru un curaj care nu e curaj.
-ce sa gasesti altceva decat liniste acolo unde e doar liniste?!nu?
- si cum sa te privesc ca pe un maestru pentru asta?!privandu-te de probleme nu ai probleme, privandu-te de zgomot nu ai decat liniste si privandu-te de oameni te ai doar pe tine.
-povesteste-mi despre nirvana...
-ti-am mai povestit despre nirvana.
-partea cu infranarea poftelor.
-ti-am mai spus: din punctul meu de vedere nu poti sa meditezi pe burta goala.nu poti ignora fizicul, asta e. iar reprimandu-ti natura carnala nu mi se pare ca ajungi nicaieri; nu elimini nimic, pur si simplu toate astea raman cel mult suspendata undeva in urma ta , dar sunt tot acolo.
-crezi in nirvana?
-...ca sunt inca aici pentru ca n-am atins niciodata nirvana in vietile mele anterioare...sau ca asta e prima...hai sa-ti zic altceva, totusi. ma uitam o data la un episod dintr-un serial de femei batrane, pe un post pentru femei batrane. protagonista avea un psiholog-guru cu puterea de a da citate cilibre, de a o trimite in trecut , viitor, si de a o face sa retraiasca diverse episoade ale vietii ei pentru a se "ilumina".
-ce nu suporti sa spui asta! asa.
-asa!si in episodul cu pricina tipa afla cumva ca cineva o cauta si nu o gaseste in 2019. se duce imediat la psihologul ei guru si il roaga sa o trimita in 2019 pentru a afla daca mai traieste sau nu. bineinteles "maestrul " o intreaba inevitabilul : de ce?.bineinteles tipa se apara spunandu-i ca daca o trimite in 2019 si ea mai traieste se poate linisti. inevitabil maestrul intreaba" si daca, nu?" . inevitabil ea raspunde "atunci as petrece urmatorii 8 ani traindu-mi viata la maxim!". si iata si de ce am irosit 5 minute din existenta mea: maestrul raspunde : DE CE NU FACI ASTA ORICUM?.
-...stiu sigur ca vroiai sa deduc ceva din asta.
-si ca de obicei esti pe langa subiect.
-...cine a spus faza cu pustnicii?
-cioran..."demiurgul cel rau".
-aha.
-"demiurgul cel rau" se cheama cartea.
-a!

No comments: