Translate

Friday 30 October 2009

XXI

m-a trezit telefonu' din reveria mea introspectiva: era vlad.
-ce faci , ma, navlegule?
-unde esti?
-pe la benzinarie.fumez si eu o tigare.de ce?
-astepata-ma ca vin acu' si incearca sa nu dai foc la nimic!(si-mi inchide inainte sa apuc sa-i spun"muie!")
il asteptam cumva revoltata si oarecum nedumerita, tot asa vene si el spre mine.
-ce faci , navlegea!?te-a dat si pe tine afara!?( ma privea cu aerul ala al lui de "pui o intrebare prosteasca!")bine am priceput! ai cerut voie la baie si-ai plecat...apare inevitabila intrebare: de ce?
-ce e cu tine?( imi baga privirea aia de prieten bun si iubitor care-mi vrea binele, dar se simtea aroganta calmitatii cu care ma intrebase asta)
- ce sa fie cu mine?!( nu stiam exact la ce se refera si sincer ma cam cacasem pe mine de frica- se dusese pe pula toata impasibilitatea mea)
-ce dracu e cu tine de faci asa!?chiulesti tot mai rau si te-+nteleg ca te doare-n cur de matematica si te pisi pe fata lu profu' ( ma cita) da' ai deja un 2 si-un trei ce pana mea faci!?sa stii ca mai si dam bacu' la materia asta!
-aaaa! tu la asta te refereai!( situatia mea scoalara era ultima chestie la care ma gandeam sau la care m-as fi putut gandi atunci)
-da! cacat! la ce credeai ca ma refer!?
-pula mea , ma!nu stiu!(bagasem vocea aia sclimfosita)la anu ma mut in pula mea nu-mi mai apsa de cacatu' asta de materie si ma pis pe media mea.( nu vorbeam serios si o stia)
-daca e de trecere!
-hai da-o-n pula mea ca nu m-o lasa!( de asta eram convinsa)
-unu la mana n-ai si do la mana eu n-as fi atat de sigur in locu tau. ( stia si el ca minte)
-hai , ma , vlad, ma! vrei sa ma superi acu!?(bagasem vocea aia rugatoare de copil adorabil care nu mi se potrivea deloc)
-nu, ma , fata ,ma!stii ca mi-e drag de tine si stii ca nu vreau decat sa revii odata la realitate. ca nu e asa cum crezi tu!
-da , ma, da! stiu in pana mea!hai la o cafea ca mai avem o juma de ora pana la pauza.
-tre' sa ma intorc.
-lasa, ma! ii spui si tu ca te-ai cacat si te-ntelege ca doar tu ai 9 si 10 nu 2 si 3 ca altii!(o spusesem prea ironic)
-hai ca stii ca nu de-asta te-am luat!(stiam)
-stiu ma , stiu! glumesc cu tine! hai la cafea!
-du-te drauc de navleaga!( radea si el)
-hai ca stii ca ma iubesti.(radeam si eu)
-muie!(radeam amandoi)

uitasem si de promisiunea facuta cu maxim jumatate de ora in urma si calcam din nou cu mandrie in ICE unde schimbu' doi 9 intervalu' inchis 10-12 a.m.) servea cafeaua de dimineata si nu numai.printre baietii veseli abonati din timp la masa din spatele batrului unde se juca vesnicul poker , era si El.
in mod normal as fi strigat: "garda , baaaa!", s-ar fi prosus , panica , agitatie, marea revelatie, glume , injuraturi si iara glume si-as fi intrat si eu cu ei la masa ( intr-un final) , dar n-am facut-o. venisem pentru altceva.
-ia si tu, navlegea, o tigare.
-vreau sa ma las.(i-am bagat privirea plina de neincredere a luat tigarea , a aprins-o si asa au inceput discursurile)nu vreau sa ma crezi dusmanu' tau!stiu ca nu suporti sa-ti dicteze cineva viata , sa-ti spuna ce sa faci si stii ca am respectat intotdeauna asta la tine asa ca ceea ce-ti spun ia-o ca pe un sfat , o rugaminte a mea la tine .oricum o sa faci tot ce stii tu , da macar de dragu ' meu gandeste-te la ce-am spus.
-stii ca sunt orgolioasa vlad.
-stiu! crede-ma ca stiu....da' duci o lupta pe care n-ai cum s-o castigi . e aiurea ce vrei tu sa faci! nu exista eroisme la 17 ani! eroismele le faci cand esti pe cracii tai asa ca nu mai incerca tu sa le dovedesti cat esti de tare si de puternica si intangibila pentru ca ii inversunezi sa-ti demonstreze contrariul si tu dai coringente-n toamna nu ei. se pisa pe moralitate toti ca si tine dealtfel!(vorbea de profesori si de atitudinea mea sfidatoare, aroganta si de multe ori obraznica care pe un profesor cu oleaca minte in cap il scotea din sarite mult mai rau ca un retardat care-l scuipa in fata sisi-si baga pula-n masa in timp ce arunca cu creta prin clasa- asta o invatasem pe pielea mea-)
-ai dreptate! stiu ca ai dreptate! dar uite am pachetu' de tigari in dreapta mesei si bricheta in stanga. niciodata n-o sa mi le pun central in fata!intelegi!?am invatat ca a fi ori foarte pesimist ori groaznic de optimist nu te compenseaza transformandu-te intr-un om realist! din contra! te dezechilibreaza! drumu' meu n-o sa fie niciodata "drept inainte!" o sa fie mereu in "stanga" sau in "dreapta".
-iti inteleg filozofia de viata.crede-ma ca te inteleg.dar! nu vad ce legatura are asta cu ceea ce ti-am spus!?
-vrei sa echilibrezi o dezechilibrata imorala si licentioasa!
-sa stii ca esti mai mult pesimista decat realista!
-stiu. nu vorbeam de mine neaparat ...