Translate

Sunday 12 August 2012

N-am mai scris pe limba mea de ceva vreme , dar noroc cu Irina ca mi-a amintit de unde vin si probabil unde o sa ma intorc- asa ca postare tip jurnal.

Vorbeam cu 'baietii' despre viata de liceu. Intr-o lume in care chiulitul e o infractiune, se studiaza maxim 5 materii pe an si fiecare e cu pizda masii e destul de greu sa explici conceptul de diriginte. e incredibil de greu sa te faci crezut in momentul in care povestesti despre cum te duceai la sus-mentionatul si spuneai: dirigu, e ora 12 am plecat la o cafea!
Nu are niciun sens conceptul de profesor care te iubeste suficient incat sa-ti cumpere cafea si sa-ti ierte greseli. Nici macar iesitul la tabla nu are sens intr-o lume in care notele si progresul intelectual sunt absolut confidentiale.
Asa ca 'baietii mei' ma priveau perplecsi in timp ce incercam sa-mi amintesc cum am chiulit atunci de la fizica in Ilusion la cafea, cum m-a sunat el Nea Nelu si mi-a spus ca el nu ajunge la ora si ca sefa clasei sa am grija sa nu iasa nimeni la bataie cu zapada. 'Da Nenea Nelu!' e dureros de intraductibil. in aceeasi masura e dureros de greu sa explici ca ai primit telefoane ora aia de la colegii tai care erau in clasa, ca totul a fost o farsa de-a profesorului tau de fizica si ca te-ai ales cu un 3. Nici daca explici ca e din 10 si ca iti trebuie macar 5 ca sa treci nu are nicio relevanta nota 3. Inspectoarea de fizica pe judet-iarasi nu spune nimanui nimic intr-o limba straina, asa ca nu prea are importanta ca doua saptamani mai incolo ai fost prezentata sus-numitei de catre acelasi intraductibil Nea Nelu drept 'cea mai buna eleva a mea...dar e o lepra'.
Cum sa explici ca ieseai la beri cu profesorii, ca dupa ce ai terminat cei mai frumosi 4 ani din viata ta ati jucat fotbal si ati organizat meciuri ca fiind a doispea ati organizat si un bal al bobocilor si ca acolo, unicii 2 baieti din clasa s-au travestit pe Single Ladies.
Intr-o lume in care a fi dat afara de la ora e o tragedie, nu poti sa explici cand i-ai spus profei de franceza ca daca nu te lasa sa-ti bei cafeaua la ora 8 dimineata n-are decat sa-ti puna absenta si tu te duci linistita si o bei in Illusion, peste drum , in fum de tigare.
Cum sa explici ca profu' se sport te-a trecut pentru o vadra de tuica?! Sau ca jucai bridge in loc sa programezi in c++?! Ce dracu e ala bac?! Ce insemana 3.75 cu 3 din oficiu la o lucrare la mate?! Nici macar'ba' nu se poate traduce?! Cum poti sa descrii ca proful tau de chimie era omul pe care-l iubeai si-l respectai ca pe un parinte?! omul care iti dadea cafea, se facea ca nu vede si oprea un intreg autocar pe Valea Oltului ca sa fumezi tu o tigare?!
Si multe zambete in lumea asta sunt dureros de intraductibile ...si multe amintiri as vrea sa le fi pastrat mai bine, mai intacte, mai vii.
M-am oprit la un moment dat incercand sa-mi dau seama ce s-a intamplat cu poza aia facuta intr-o fosta sala de sport cu o tigare aprinsa, un picior de masa de tenis rupt si o trupa de teatru.

-Domsoara' Bunaiasu! pana si asta e dureros de intraductibil.......

***multumiri speciale don'soarei Ana Irina :))

No comments: