Translate

Sunday 4 September 2011

Incunabul

"Esti o veritabila epicuriana!Exact ca mama ta!" -Mi-o spusese atat de convins de faptul ca eu nu stiam ca mama mea cauta placerile alese si rafinate ale spiritului incat nu m-am sinchisit sa-l fac sa creada contrariul si stiam ca daca privirea cu care-i raspundeam avea sa para suficient de pierduta aveam sa-i dau sansa de a se delecta de propria si cu propria voce.
"Nu stii cine a fost Epicur?!" Epicur si discipolii sai intemeiaza o doctrina morala bazata pe teoria etică a fericirii rationale a individului.
"N-a fost cumva un zeu grec?!"- Asta e marele avantaj al oricacrui om care stie Bacon a fost si un pictor , nu doar o sunca-poate sa-si rezerve dreptul de a nu o arata. Teoria mea ca bogatia culturala nu zace in neologisme e pentru multi un lucru absolut anodin, nu pentru ca a ramas pana azi nedemonstrata cat din simplul motiv ca e mult prea greu sa rezisti tentatiei de a ti-o etala.Ca bunastarea nu e numai pentru hedonisti asta inca se mai poate dezbate, dar ca bogatia nu e bogatie fara opulenta asta poate fi considerata axioma.Din punctul meu de vedere oricine intelege de ce-a murit Cezar si Antoniu n-a avut nicio treaba e un om fericit.
"Ah!Nu, nu, nu, copila!"-Of! privirea aceea a omului superior care cruta o biata furnica de la moarte chit ca aceasta l-a deranjat urcandui-se pe picior.Genul asta de om e ca o pustula pentru societate si daca nu mi-as fi amintit ca nu sunt la acelasi nivel cu el i-as fi spus-o cu un aer admirativ si pe cel mai lingusitor mod posibil doar asa sa vad daca Epicur a avut ceva de zis despre infectii si puroaie.
"Epicur a fost teoreticianul doctrinei epicuame!" -Si atat!Tacerea care a precedat explicatia interlocutorului meu a fost memorabila...Nu mai e nevoie de alte adaugiri ....O adevarata paradigma de explicatie!

No comments: