Translate

Friday 19 August 2011

Moartea caprioarei

-fara formule de adresare-

S-a intamplat ceva incredibil(Si cand spun "incredibil" ma refer la ceva ce ar putea schimba cursul istoriei asa cum o cunoastem noi pana azi): S-a intamplat CEVA in Grota fara fund si fara scapare a plictiselii vesnice!
Si nu orice festival de muzica populara, si nu orice incaierare intre gasti, si nu orice melodrama a vietii de provincie, nu orice cal scpat pe strazile pavate cu piatra cubica ,nu!
Ah!De-as avea si eu talentul Actritei de-a face din cacat bici doar prin cuvinte!
Mai pe scurt si mai direct (ca altfel nu e de mine) : confruntare directa intre Zeus si Hercule.Titlul epopeei: Lacul lebedelor VS Omul de fier.
Si acum-nu ca ar mai fi nevoie- traducerile:
Tanarul Hercule = Charles,
Batranul (si inteleptul) Zeus -nu mai are nevoie de prezentare,
confruntarea = Joc sportiv care se practică cu mingi mici, lovite cu rachete de către doi sportivi sau două perechi, pe un teren special amenajat, despărtit în două printr-o plasă joasă (ad literam).
Lacul lebedelor(multiple interpretari)= pana si tu stii ca orice efort FIZIC sustinut se lasa cu secretia si eliminarea toxinelor prin porii pielii(ad literam).Asuda Charles ca un....!-desi am spus lucruri mult mai rele de atat simt totusi ca scriind asta o sa-l insult-.Acum ca am lamurit cu apa sa lamurim si cu pasarile : nu stiu daca iti amintesti tu cand imi vorbeai despre vibratie tineretii!Pe cuvantul meu ca in ciuda faptului ca spui enorm de multe prostii si adesea aberezi, in ultimul timp -poate din cauza Sofiei- am inteles mai bine ca oricand foarte multe din maximele tale care-mi erau complet inacesibile.Hercule are vibratia tineretii in sange si-n miscare- si stiu sigur ca tie ti-am lamurit tot (in caz contrat: are niste servicii imparabile pe care trebuie neaparat sa le vezi).
Omul de fier = fie de la batranete experienta fie de la intelepciune , fie de la rangul de zeu suprem, omul care nu are nevoie de nicio prezentare nici nu asuda.Dar nici inima n-avea omul de fier daca-mi amintesc eu bine de Vrajitorul din Oz si vibratia tineretii poate a avut-o candva, dar s-a pierdut odata cu anii.
A fost frumos de privit desi in fiecare clipa ma asteptam sa crape cerul, sa coboare Dumnezeu pe teren sa opreasca jocul si sa-i trimita pe toti acasa sub pretext ca are ceva de discutat cu zeitatile pagane.Desi daca ne luam dupa vorba aia veche cu ce-i place pana si lui Dumnezeu poate c-ar fi fost mai plauzibil sa ia si el un loc in tribune.-->a sunat atat de a la mama!
Atat- asta ca sa-ti multumeasc pentru tot. Cand ai ajuns la Sarajevo!?

Vero.


No comments: